A lakosság körében gyakran felmerülő kérdések és azokra adott válaszok
Mi jelent az olcsóbb lakossági gázszolgáltatás?
Az egyetemes szolgáltatói gázdíjhoz képest jelentős kedvezménnyel garantálja lakossági gázszolgáltatását. Országos értékesítési hálózatában, hagyományos módon, papír alapú szerződéssel lehet a szolgáltatás igénybevételére szerződést kötni. Szerződést a saját gázórával rendelkező - legfeljebb 20 m3/óra gázfogyasztási kategóriába tartozó - lakossági fogyasztó magánszemélyek köthetnek.
Mennyi pénz takarítható meg?
Évente átlagosan egy havi gáz ára takarítható meg a szerződéskötéssel.
Ismeretlen a felhasználók előtt, ki írna vele alá szerződést?
A nagyipari felhasználók előtt nem ismeretlen, hiszen a cég 2004 óta 400 vállalatot szolgál ki Magyarország 500 legnagyobb cége közül, és a lakossági piacra ezek után lépett ki.
Orosz hátterű a cég?
Igen, ugyanis a világ energetikai piacán a legerősebb cégek a volt Szovjetunió tagköztársaságai közül kerülnek ki.
Mi lesz, ha nem kap gázt az orosz-ukrán gázvita miatt?
Ha Európa nem kap gázt, az egyformán sújtja Európa összes gázkereskedő cégét.
Biztosan csak beetetés a kedvezmény, aztán majd árat emelnek…
A piaci létjogosultsága abban rejlik, hogy kedvezőbb árakat kínáljon a többi piaci szereplőnél. Mivel a hálózat (gázcsövek és gázmérő órák) továbbra is a területileg illetékes cég tulajdonában marad, így a Felhasználó az úgynevezett Alapdíjat továbbra is annak a cégnek fizeti. Felhasználóként fizetendő Alapdíj megegyezik az egyetemes szolgáltató Felhasználójaként fizetendő Alapdíjjal, melyet a havi gázszámlán tüntetünk fel. Garantáljuk, hogy az egyetemes gázszolgáltató (volt közmű) mindenkori gázdíjához képest legalább 8%-kal kedvezőbb áron szolgáltatja a gázt a lakossági fogyasztók számára.
Nincs ügyfélszolgálati irodájuk?
Az online ügyintézés a világ minden országában teret hódít, részint ennek köszönhető a kedvező ár.
Miért ilyen hosszú az átállási idő
Az átállási időt (ami jelenleg legfeljebb 2 hónap) jogszabály határozza meg!
Hogyan történik kapcsolattartás és a számlafizetés?
Hagyományos, papír alapú szerződéskötés esetén a kapcsolattartás postai levelezés útján is történhet, a számlafizetés csoportos beszedési megbízással, átutalással és postai csekk útján lehetséges.
Mit kell tudni a gázszolgáltató-váltásról?
A szolgáltató-váltás semmilyen műszaki átalakítással nem jár: nem kell gázvezetéket, gázmérőt (gázórát) cserélni.
A szolgáltató-váltás folyamán a gázellátás folyamatossága garantált.
Nem változik a gáz minősége.
A gázártámogatás folyamatosan igénybe vehető.
A szolgáltató-váltás adminisztratív folyamata kettő hónapot vesz igénybe.
Hűségidőszak van?
Nincs hűségidőszak.
Szerződéskötési díj, vagy bármilyen egyéb átállási költség van?
Sem szerződéskötési, sem átállási díj nincs!
Hogy történik az átálás?
A Fogyasztók szerződést kötnek és utána elszámolnak a korábbi szolgáltatójukkal. A folyamatos földgázszolgáltatás mellett az adminisztratív folyamatok végeztével (ami legfeljebb 2 hónap lehet), elkezdik a fogyasztást a gas.hu szolgáltatás keretei között.
Hogyan történik az elszámolás?
Egyszerűsített elszámolást alkalmazunk. Az elszámolás, alapja a gázmérő által ténylegesen mért, elfogyasztott gáz köbméter. A gas.hu fogyasztói havonta bejelenthetik a tényleges mérőállást. Ha ezt nem teszik, az előre megállapított átalánymennyiség alapján készül a számla. Az éves mérőleolvasás után készül az éves elszámolás.
Mit tartalmaz a havi számla?
A havi számla könnyen átlátható és értelmezhető tájékoztatást ad: külön soron az alapdíj, az előző pont szerint megadott havi köbméter és a kedvezményes ár szorzatából számított fizetendő gázdíj szerepel rajta. Amennyiben a fogyasztó támogatást élvez, úgy a támogatás mértékével csökkentett fizetendő összeg szerepel a számlán.
Mikor szűnik meg Magyarországon a közüzemi gázszolgáltatás?
2009. július 1-től a lakossági közüzemi gázszolgáltatást - jogszabály alapján - az egyetemes szolgáltatás váltja fel. Ezt követően a gas.hu az egyetemes szolgáltató áraihoz képest határozza meg saját kedvezményes árait.
Vissza lehet-e térni az egyetemes szolgáltatóhoz?
Igen. A fogyasztó bármikor visszatérhet korábbi egyetemes szolgáltatójához. A törvényi szabályozás szerint - amennyiben a fogyasztó július hónaptól kéri a visszatérést az egyetemes szolgáltatás keretei közé, úgy a visszatérés a mindenkor érvényes egyetemes szolgáltatói tarifák mellett történik. Amennyiben a fogyasztó ettől eltérő időpontban kéri a visszatérését, úgy az egyetemes szolgáltató jogosult a következő év júliusáig 5%-os felárat kérni. Más szabadpiaci kereskedőhöz - azok Üzletszabályzatában meghatározott feltételek szerint lehet áttérni.
Előfordulhat-e az, hogy a fogyasztó bármikor földgáz nélkül marad?
Amennyiben a kereskedő, bármilyen okból kifolyólag nem tudja ellátni a fogyasztót, úgy a fogyasztót a területileg illetékes egyetemes szolgáltató azonnal „visszaveszi" és számára a gázszolgáltatást a mindenkor érvényes hatósági áron biztosítja. A fogyasztó gázellátása ezen folyamat közben is folyamatosan garantált.
Ki végzi a hibaelhárítást szerződéskötés után?
Vezetékkel és mérővel kapcsolatos karbantartási és műszaki probléma esetén továbbra is a területileg illetékes szolgáltató - törvényi kötelezettsége - a javítás és a hibaelhárítás!
Törvényi háttér:
• 2003.évi XLII. törvény a földgázellátásról.
• 2008. évi XL. törvény a földgázellátásról.
• 111/2003. (VII. 29.) Kormányrendelet a földgázellátásról szóló törvény végrehajtásáról.
• 289/2007 (X. 31.) Kormányrendelet a lakossági vezetékes gázfogyasztás és távhőfelhasználás szociális támogatásáról.
• 96/2003. (XII.18.) GKM rendelet |